Vraag en antwoord

Hieronder treft u een overzicht aan van de meest gestelde vragen van klanten.
Klik op de vraag om het bijbehorende antwoord te lezen.

Meest gestelde vragen

Hebben jullie alles standaard op voorraad?
De meeste producten hebben wij standaard op voorraad. De overige producten gaan op bestelling. Deze hebben dan ook een langere levertijd. Wij adviseren u dan ook vóóraf met ons te bellen en te vragen naar de actuele voorraad status van de door u gewenste product(en).
Wat zijn de levertijden?
De gemiddelde levertijd van een bestelling binnen Nederland ligt onder normale omstandigheden tussen de 2 en 7 werkdagen. De uiteindelijke levertijden zijn echter afhankelijk van factoren zoals voorraadstatus, seizoensdrukte en vakantieperiodes.
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Al onze grotere producten worden vervoerd middels een door Houthandelnoord.nl aangestelde transporteur welke middels een vrachtwagen uw bestelling bij u komt afleveren. Zodra uw bestelling bij ons klaar staat voor verzending zal deze als afleveropdracht bij de transporteur worden aangemeld. De transporteur haalt vervolgens uw bestelling bij ons op om deze in te plannen voor vervoer naar het door u opgegeven afleveradres en zal u daarna telefonisch benaderen voor het maken van een leveringsafspraak.

Let op!
U dient er rekening mee te houden dat een transport-vrachtwagen een groot voertuig is. Hierdoor kan het mogelijk zijn dat deze niet bij u voor de deur kan en/of mag komen. Laat het ons of de transporteur voortijdig weten indien het afleveradres niet toegankelijk is voor een vrachtwagen. De transporteur kan hier dan rekening mee houden en zoeken voor alternatief vervoer of levering met bv. een kooiaap.

Een bestelling met alleen kleinere producten zoals verf, schroeven, etc. worden verzonden via PostNL. Een Track-en-Trace code zal op verzoek aan u worden verstrekt.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
U kunt uw aankoop op de volgende manieren betalen:
  • Online via iDEAL
  • Online via Bankcontact/Mister cash
  • Contant of PIN bij afhalen
De beschikbare betaalmogelijkheden zijn afhankelijk van het afleveradres.

LET OP!!!
Bij het niet afhalen van een bestelling, zonder voorafgaande melding of annulering, zullen er kosten in rekening worden gebracht conform onze "Algemene Voorwaarden".
Kan ik mijn bestelling ook zelf afhalen?
U kunt uw bestelling bij ons ook gewoon zelf afhalen! Dit kunt u tijdens het bestellen in onze webwinkel aangeven. Zodra uw bestelling klaar staat zullen wij u telefonisch op de hoogte stellen dat deze gereed staat om te worden afgehaald. Het eerder langskomen, zonder dat wij u van te voren hebben gebeld dat de bestelling klaar staat, biedt géén garantie dat u de bestelling op dat moment direct kunt meekrijgen.

LET OP!
Wij adviseren u dat wanneer u, zonder vooraf te hebben besteld, ons gaat bezoeken om producten te kopen, om van te voren even te bellen om te vragen of alle producten voorradig zijn. Hiermee voorkomt u dat op het moment dat u bij ons bent, niet.., of niet de volledige bestelling kunt meekrijgen.
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd!
Mist u een onderdeel?
Laat het ons dan zo spoedig mogelijk weten door ons te bellen of een e-mail te sturen naar info@houthandelnoord.nl. Vermeld in de e-mail graag uw naam, telefoonnummer en het ordernummer van de bestelling. Het ordernummer kunt u terug vinden in de bevestigingsmail die u bij de bestelling heeft ontvangen.

Zijn er beschadigingen?
Maak hierover zo spoedig mogelijk een melding door ons te bellen en een e-mail te sturen met daarin duidelijke foto’s van de beschadiging(en) naar info@houthandelnoord.nl. Wij zullen u na evaluatie van het probleem zo spoedig mogelijk het beschadigde of missende onderdeel nazenden.
Weergave van structuur, kleuren, etc.
De weergave van structuur, kleuren en of andere uiterlijke kenmerken op de productfoto’s kunnen afwijken van de werkelijkheid en zijn dan ook slechts ter benadering. Wilt u 100% zeker zijn dat u de kleur bevalt? Dan adviseren wij u om langs te komen en deze met eigen ogen te bekijken.

Indien u, zonder dat u het product met eigen ogen heeft gezien, online besteld en bv. de structuur en/of de kleur valt u bij aflevering tegen en u de bestelling wenst te annuleren, dan zullen de transportkosten voor levering en retour voor uw eigen rekening zijn.
Bieden jullie ook korting voor bedrijven?
Alle producten op deze website zijn reeds zéér scherp geprijsd en bieden meestal geen ruimte meer voor een aanvullende korting. Echter hebben wij, speciaal voor bedrijven die frequent- en/of groot afnemen, speciale actie en voordeelbundels op de site staan. Deze actie- en voordeelbundels hebben een nog scherpere prijs ten opzichte van de stukprijs. Dit geeft ondernemers bij wederverkoop een betere marge.
Hebben jullie ook een zaagservice?
Heeft u een paar planken welke even ingekort moeten worden zodat ze in de aanhanger of auto passen? Dan kunnen wij deze bij uitzondering voor u zagen. Deze service bieden wij éénmalig en is niet geldig voor grotere aantallen of wanneer het zeer druk is in de winkel.

Grotere aantallen en/of ( inkorten of schulpen ) is alleen mogelijk in overleg en op rustige momenten. Hiervoor zal er een vergoeding in rekening worden gebracht van € 0.25 per zaagsnede bij inkorten en/of € 0.50 per m¹ bij schulpen.
Hebben jullie ook kar of aanhangwagen te leen of te huur?
Het is bij Houthandelnoord helaas niet mogelijk om een kar/aanhangwagen te lenen of huren. Het is wel mogelijk om uw bestelling te laten bezorgen. De kosten voor bezorgen zijn afhankelijk van wat u besteld en het afleveradres. De bezorgkosten worden weergegeven tijdens het bestelproces.
Hoeveel mag mijn lading uitsteken en/of wegen?
Op de website van de ANWB vind u handige informatie over de regelgeving van lengte en gewicht bij auto's en aanhangwagens. Klik hier om deze pagina te bezoeken.

Andere vraag?

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Terug naar de hoofdpagina